lördag 30 november 2013

Band of Brothers

En förbannat skön lördag har det varit. 
Lugnare än lugnast. 
En förkylning hägrar i huset och nu ligger vi utslagna i soffan och snörvlar och hostar ikapp. 
Jag känner mig frusen och har ont i hela kroppen.  
Är nog Patric som har smittat oss. Han har varit dunderfökyld i nästan 2 veckor. 

Vi var ute och åkte en runda och fixade en ny ljusslinga till granen. 
Emma ville så gärna att vi skulle klä granen idag och varför inte. 
Så nu står den här och lyser så fint. 
Vi har även julpyntat så imorgon är vi redo för första advent. 
Blev inte så många tomtar iår men det blev bra ändå. Jag är definitivt inget tomtefreak. Iallafall inte vanliga tomar. Jag vill ha annorlunda tomtar i så fall. 












Antingen ska jag gå och lägga mig eller ska vi se ett avsnitt av Band of Brothers. 
Jag är trött men det är ju ändå lördag. 
Kanske får bli en kopp te eller glögg. 
Värma mig lite, gosa ner mig under filten och försvinna bort i andra världskriget en stund. 

Om ni inte har sett Band of Brothers så gör det. 


Vi har boxen och jag tror det är femte gången jag ser den nu. 
Jag tröttnar aldrig. 
Den här serien är långt i från alla andra serie jag brukar se.
Långt ifrån tex Vampire Diaries, Revenge, Homeland, Blacklist, Bron, Broadchurch, Grey's Anatomy, Arrow, Dallas...
Men oxå så mycket bättre. 

Nu ska jag värma lite päronglögg. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar