onsdag 27 november 2013

Pepparkakor

I em/kväll har vi bakat pepparkakor. 
Personligen så är jag inte så förtjust i dom man gör själv. Mor Annas pepparkakor som man köper är däremot magiska. 
Men det hör liksom till att man bakar pepparkakor varje år. 

Emma fick dekorera några av dem med smarties oxå. Det var höjdpunkten. 






Amanda och mamma var oxå här. Och Patric men han vägrade vara med på bild. 

Under bakandet spelade vi julmusik. 
Kändes lite märkligt. Har ingen julfeeling alls än. 
Normalt sett brukar jag vara sjukt stressad dom här veckorna innan jul. Dela för att Emma oxå fyller år i december. Två kalas ska hinnas med. För familjen och för kompisar. 
Det ska införskaffas presenter och  julklappar . Hets och stress. 
Än så länge känner jag ingen stress. 
Jo, jag ska vara ärlig. Jag stressar alltid inombords men i år kan jag iallafall inte stressa runt som en tok rent fysiskt. 
Sen är det mesta redan fixat. 
Jag tror jag har koll på läget. 
Det får bli som det blir den här julen. 

Förra året stressade jag hela julafton. 
Då ville jag hinna med så mycket som möjligt innan jag drog till jobbet. 
Jag jobbade julaftonsnatten. 
I år så har jag lovat mig själv att det blir en lugn julafton. Utan stress. Bara mysa och umgås. 

Nu gick jag totalt in i väggen. Tröttkeps. 
Sova, sova ,säng ,säng, säng...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar