måndag 18 november 2013

Ledsagare

Idag fick jag anlita en ledsagare, min mamma.
Hon kom hit och hämtade upp mig. Jag fick stödja mig mot cykeln och så gick vi bort till Apoteket och Ica. 
Efter det var jag helt slut och somnade på soffan. 
Idag har det inte alls varit en bra dag. 
Jag vaknade yr inatt och det har suttit i hela dan. 

Jag klarade inte hämta Emma på dagis. 
Micke fick köra hem från jobbet och hämta henne.
Direkt när hon kom hem la vi oss i soffan. Kollade film och åt lite mellis. Mackor och varm choklad. 



Jag slumrade till en stund och var lite piggare när jag vaknade. 
En kompis till Emma kom hit på lek, bus och våfflor. 


Nu är jag nybadad och har lagt mig i soffan för en tv-kväll. 
Känner inte för nånting idag. 
Ingen bra dag alls. 
Inte bara pga av yrsel och ostadigheten. 
Jag är less. Känner mig lite deppig. 
Jag vill ha mitt liv tillbaka. 
Jag vill kunna gå ut och gå, utan att behöva ringa en ledsagare. 
Vill kunna gå och hämta min dotter på dagis. 
Vill kunna sticka bort till gymmet. 
Saknar att köra bil. 
Längtar efter stan. Gå på fik. 
Jag känner mig instäng och fastlåst. 
Jag känner mig ensam...

Idag är ingen bra dag alls men som tur är så är det en ny dag imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar