tisdag 5 november 2013

Plötsligt händer det

När Emma och Micke kom hem från förskolan så skulle vi ha åkt till Maxi och handlat men jag orkade inte. 
Jag är verkligen helt slut idag. 

Så Micke drog iväg själv och handlade. 
Och han chockade mig när han kom hem. Han hade köpt med sig lite gott till mig. Jag fick en "sjukispresent".
Plötsligt händer det.





Emma har en kompis här för lite lek och bus. Just nu håller dom på att rita skatt som vi sen ska gömma. Och om dom hittar den ska dom få en glass. 
Vi tänkte köra fågel , fisk eller mittemellan. 

 Micke var ju med på förskolan idag och dom hade haft en väldigt bra dag.
Jag vill oxå vara med nån dag. Men det får bli efter jul nån gång. 

Nu ska jag lägga mig och vila en stund.
Det är väl nästan det enda jag har gjort idag men jag var faktiskt uppe när mamma kom förbi på en kaffe. Skönt med lite sällis. 
Emma blev lite sur över att mormor hade varit här när  hon inte var hemma. Hon tror hon har ensamrätt på mormor. 

Förut sa Emma till mig:
-Mamma jag tycker du äter dåligt med rotfrukter. 
-Rotfrukter?
-Ja. Vet du inte vad det är? Det är ju morötter, rädisor och rödbetor. 

Hahahaha sen bad hon om en morot. Man ska tydligen äta två rotfrukter om dagen enligt programmet hon hade sett på tv :)

Nu tar jag kväll. Mannen ska laga mat. Jag ska göra ingenting. 

Hej på er ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar