torsdag 21 november 2013

Stekta ägg

Idag , efter att ha legat på soffan hela fm tog jag tag i att färga håret , duscha och hoppa i vanliga kläder. 
Gjorde lyxlunch till mig själv. Stekta ägg med ketchup. Magiskt!
Låg på soffan och såg serier på datorn. 
Kan väl inte klaga på att min dag har varit speciellt ansträngande. 


Men...otroligt enformigt och trist.

Svärmor kom hit och gick och hämtade Emma på dagis. 
Syrran lämnade av Meja här en stund medan dom skulle iväg på en grej.
Svärmor och jag tog en fika med barnen och pärlade med dom. 

Nu badar Emma och jag la mig på sängen för att vila en stund.  
En aktivitet om dagen är det jag orkar med nu känns det som. 


Kvällen blir som den brukar bli, lugn. Inga större händelser här inte. 

Men imorgon, längtar tills imorgon. Då ska jag samla ihop alla krafter jag har och åka till Ikea. 
Hoppas på att orka gå in på Bauhaus och köpa färg oxå. 
Vi fick en gammal köksoffa av min bonusfarmor och farfar. 
Nu vill jag börja slipa och måla den. 
Min rastlösa själ måste ha nåt att göra och lägga fokus på. 

Ha en härlig kväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar