onsdag 27 november 2013

Räknar får

Ja ha ja...så fort jag kom in i sängen så försvann tröttkepsen och ligger jag pigg som ett jon. 
Man kan inte bli annat än pigg när jag i ena örat har Mr Tinnitus som för ett fasligt liv. Tydligen lill-lördag för honom idag. Och i andra örat har jag "någon" som snarkar rysligt mycket. 
Trög är han oxå för jag sparkar, puttar och suckar högt men han fortsätter ändå. 
Typiskt. 

Det här med att räkna får. Vilken påhitt. 
Har det någonsin funkat för nån? 
1,2,3,4,5...ska man låtsas att man ser får 
då eller?
Jag har aldrig fattat det där egentligen.
Borde man inte bli piggare av att ligga och räkna får?
Jag har försökt nån gång men det var så jäkla trist så jag började ändå tänka på nåt annat. 
Och så kändes det en smula fånigt. 
Tänka på får som hoppar över ett staket.
Men jag kanske gör fel? 

Allvarligt. Räkna får? Gör folk verkligen det?


Och varför ska man alltid ligga och fundera på märkliga saker när man inte kan sova?

Jag ligger oxå alltid och kommer på massa bra idéer fast när jag vaknar minns jag bara att jag hade en bra idé. Men jag vet inte vad det var för nåt.
Smart!
Det kanske är NU jag ska gå upp, sätta mig vid datorn och skriva ner allt som snurrar i mitt huvud. 

Nä nu ska jag ge fåren en ärlig chans. 
Det är ju värt ett försök.

Hopp, hopp, hopp...å nej...en missade och hoppade rakt in i staketet, hopp, hopp, hopp....undra vad vi ska ha för mat imorgon? Hopp, hopp, hopp...är det samma får som går tillbaka och hoppar igen eller finns det obegränsat med får? Hopp, hopp, hopp...

Nää nu ger jag upp!

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar