söndag 10 november 2013

Vem drömmer om mig?

Kan inte somna. Det är nackdelen med att vara inne i en "kan bara ligga ner"-period. Jag har sovit några timmar redan idag så här ligger jag nu och kan inte somna. 
Hela min kropp skriker:
-Jag vill sova
Men min hjärna går på högvarv. 

Jag tänker, funderar och planerar. 
Jag ska, jag vill, jag kan. 

Nu har jag så mycket planer och idéer. Jag måste bli frisk. 

Läste nånstans att kan du inte sova så är det för att du är vaken i någon annans dröm. 
Spännande. Vem drömmer om mig?
Hoppas det är en fin dröm. Jag vill helst inte vara med i en mardröm. 

På tal om mardrömmar så vaknade jag helt kallsvettig inatt med ett hjärta som slog trippelt. 
Jag måste ha drömt nåt riktigt läskigt. Jag minns inte vad. Tur är väl det. 

Oftast minns jag mina drömmar. Ibland kan dom vara så himla verkliga. 
Funderar ibland på om drömmarna vill säga mig något. Särskilt när jag drömmer samma sak, om och om igen.

Nä, nu ska jag faktiskt försöka sova. 
Skönhetssömnen är jag i akut behov av. 
Jag är blek, tärd och ser verkligen trasig ut.
Hela jag behöver en totalrenovering när den här pärsen är över. 
För det kommer gå över. Det kommer bli bra. Nåt annat alternativ finns inte. 




När det här är över ska jag oxå bli bättre på att LEVA. 
Skita i uppdateringar och maniskt skrollande. 
Köra mobilfritt vissa stunder. Vara mer närvarande. 
Men just nu är cybervärlden min tröst. 


Gonatt ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar