fredag 1 november 2013

Omtanke

Det är i tuffa stunder man vet vilka som bryr sig. Dom som gör det där lilla extra för en. Som visar att dom bryr sig. 

Jag är inte den som direkt ber om hjälp eller som säger att jag behöver något därför känns det skönt att jag har människor runt mig som känner mig och som vet vad jag behöver. 

Jag älskar att ge, tycker om att pyssla om och ta hand om dom som har det jobbigt eller är sjuka, kräver sällan nåt tillbaka men jag erkänner att det är rätt mysigt att vara den som får ibland. 

Just nu orkar jag nämligen inte ge. Orkar inte mer än att bara vara. Den energin jag har kommer jag lägga på min familj. Och på mig själv. Nu ska jag bli frisk. Less på detta. Jag vill ha mitt liv tillbaka. 
Men jag hoppas att dom närmsta förstår och finns kvar där ändå.

Idag fick jag en fin "krya på mig"-blomma av svärmor. Min favoritblomma var det oxå.



Hon har även tagit hand om Emma idag. Micke var tvungen att gå på möte. 
Tack Ulla ❤

Nu har jag precis ätit en laxsallad som mannen kom hem med. Lyx!
Det är skönt att vara hemma igen. 

Nu ska jag lägga mig och vila en stund. Ikväll kommer sonen hem. Underbart! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar