lördag 23 november 2013

Halv åtta hos mig

Lördag idag. Grått och trist ute men vart och skönt inne. 
Familjen startade dagen med att ställa klockan för att gå upp och se Sofia den förste. Jag vet, galet. Men mysigt!
Frukosten avklarad. 
Nu ska jag slipa på en soffa. Känner mig alldeles vimmelkantig och vill helst gå och lägga mig. Men...jag härdar ut. Jag skulle ju våga trotsa yrseln så nu gör jag det!

Jag kan sitta ner och slipa. Allt går om man bara vill. 
Längtar tills jag kan börja måla på den. Och igår köpte vi nytt tyg till den oxå. 
Kommer bli super!

Ikväll ska vi testa ett nytt recept på kyckling som vi såg på programmet Halv åtta hos mig. 
Kyckling, serranoskinka och mozarella. Det bara måste ju bli gott. 

Det blir en soft lördag. 
En kompis till Emma kommer hit. 
Ikväll blir det Så mycket bättre och nån film. Lugnt och skönt. 
Hur kan man inte älska hemmakvällar?

Fast...jag längtar oxå efter att få komma ut och ha lite kul. Ikväll har Lotta fixat en tillställning för 24 tjejer, jag var oxå inbjuden. Först en träff hemma hos henne. Sen middag och Ladies night. Följt av party på nåt utställe. 
Om jag hellre hade velat vara där än här?
Klart jag hade velat vara där. Men nu är jag här och jag gråter inte över det heller. 

( Helena, du som är i Sthlm. Hör av dig till Lotta om du vill få a night to remember hihi )

Ha en härlig lördag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar