lördag 30 november 2013

Sopa rent framför din egen dörr

Märkligt. Låg på soffan och höll nästan på att somna. Svintrött. 
Borstade tänderna och kröp ner i säng. 
Vad hände? Klarvaken. 
Så nu ligger jag här och försöker lösa världsproblem igen. 
Ikväll skiter jag i fåren. Och dom i mig. Dom vägrar hoppa helt enkelt. 

Jag har en idé. Jag måste våga tro på att det kan funka bara och ta tag i det. 
Visst är det väl så att man kan ju inte mer än att få ett nej?!

Har även googlat på vardagsrum. Vi ska ju sätta upp panel på ena väggen. Ville ha lite andra tips på inredning oxå. 

Funderar även på att ta tag i att fixa gillestugan lite mysigare
Det skulle gå att göra väldigt fint med enkla medel. Alla möbler finns. 

Ja nu har jag lite projekt att fundera på när jag ändå hasar runt här hemma. 

Skrollade även runt på olika sociala medier.
Kan inte låta bli att förundras över somligas mentalitet.
Det här med att sopa rent framför sin egen dörr...
Vissa borde verkligen önska sig en sopborste av tomten. 

Tänk om folk slutade att vara så jäkla avundsjuka på varandra. 
Tänk vad mycket mer energi dom skulle kunna lägga på sig själva istället. 

Det är skönt när man kommer till insikt om vad som är viktigt att lägga energi på. Att man lär sig att bara skaka av sig dom eller det som stjäl energi. 
Livet är för kort för att slösas bort på "människor utan sopborste".

Har sån god lust att köpa en kvast och ställa utanför dörren hos dom som verkar behöva en. Hihi



Puss och gonatt ❤










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar