onsdag 20 november 2013

Rakfri månad

Vi tog sovmorgon. Emma är ledig idag. Frukost precis avklarad. 
Emma hoppade i bröllopsklänningen direkt hon vaknade. 


Idag ska jag försöka hitta på lite saker så att jag inte hinner tänka så mycket. 
Mamma kommer hit och ska valla oss en runda så att jag kommer ut lite. 
Sen har jag lovat Emma att vi ska baka. 
Baka är inte min starka sida. Kan knappt göra muffins utan att misslyckas. 
Men idag tänkte jag att vi skulle ge oss på kärleksmums. Hjälp!


Jag måste ta tag i att göra lite mer. Kan inte ruttna bort här hemma. 
Tror jag stänger in mig själv lite. 
Men jag är rädd. Rädd för att bli yr. Rädd för att kräkas. 
Rädd för stora folksamlingar och mycket ljud. Får panik. På riktigt. Jag får panik. 
Jag hör inget. Alla ljud blir bara ett enda sorl. 
Hjärtat slår tre gånger så snabbt och sen måste jag konstant fokusera för att kunna gå och röra mig. 
Jag blir trött. Utmattad. 

Men jag måste ge mig ut lite. På fredag ska vi till Ikea och käka lunch. Jisses. Det blir en rejäl prövning. Men vad är det värsta som kan hända?
Att vi får åka hem igen...

Som någon skrev till mig igår:
-Om du kräks eller ramlar så säger jag bara att du har problem med spriten.
Hahahahahaha schysst!

Ja jag behöver nog komma ut. Träffa folk. Umgås. Prata av mig lite. Väggarna här hemma svarar ju inte. 
Jag tror på riktigt att jag håller på att bli deprimerad. 
Jag känner inte igen mig själv. 

Jag behöver nån som rycker upp mig lite.  Presenter muntrar upp. Absolut. Men jag känner mig ändå ensam...
Jag är inte ensam. Har min familj. Men Micke jobbar mycket. Emma hon är ett fint sällskap ,absolut ,men hon dricker ju inte ens kaffe än hehe
Och Patric, älskade Patric. Han har liksom klippt navelsträngen. 
Vilket är fullständigt normalt. Bara jag som tycker lite synd om mig själv.

Han är vuxen nu. Han har t o m odlat skägg. Ja eller skägg och skägg, fjun!
Tydligen nåt man gör under november. 
Han får inte raka sig.

Funderade på om vi tjejer ska ha en så månad. No shaving. Vi bara låter allt växa. Överallt. Och då menar jag överallt. 

Bara en tanke...känns rätt vidrigt bara när jag tänker på resultatet av en rakfri månad. Skog!

Ha en bra dag. Det ska jag försöka ha!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar