söndag 24 november 2013

Som man bäddar får man ligga

Det är i och för sig ganska nybäddat med dom skönaste, fluffigaste påslakanen. Så jag ligger rätt skönt.

 Det jag menar är att jag höll igång precis hela tiden igår.
Det får jag lida för idag. Själv göra själv ha. Jag kan som vanligt aldrig göra nåt mellanting. Antingen gör jag ingenting eller så kör jag på i 130.
Igår när jag kröp runt och slipade samt målade soffan var jag yr flera ggr men gav inte upp. Kämpade på. Jag ville ju bli klar med soffan. Det känns idag. 
Heeeeeelt slut. Och ostadigare än bambi på hal is. 

Och vet ni. För att krydda mitt, för tillfället, tråkiga  liv , lite extra så bestämde någon sig för att ge mig en härlig förkylning. Täpp, tjock i halsen och huvudvärk. Jo man tackar. 
Precis vad jag behövde. 

Men nu kan det ju iallafall inte bli värre. Så det är väl bara att bita ihop. Har inget inplanerat idag så jag ska ändå bara vila. 

Imorgon är en ny dag, ny vecka och nya möjligheter. 
Måndagen oplanerad = vila inför veckans övriga aktiviteter. 
På tisdag ska jag bli vallad av en vän. Fika och gå i ett par butiker.
Underbart.
På torsdag ska jag käka lunch med en annan vän.
Och på fredag blir det en tripp till läkaren igen. Hörselprov, ev prova ut hörapparat, 
och så få balansövningar. 

Det känns som att det kommer bli en bra vecka. Äntligen lite saker inplanerat. Umgänge med vänner. 
Det ger mig energi. ❤

Nåt annat som ger mig energi är kaffe. 
Det luktar nybryggt kaffe. Och kokta ägg. 
Frukost!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar