lördag 9 november 2013

Tredje gången gillt...

Gick och la mig tidigt igår. Bönade, bad och hoppades innerligt på att vakna yrselfri. 
Bönen nådde visst inte fram. 
Här ligger jag. 
Känner hur det luktar kaffe. Finns även nykokta ägg i köket. 
Gjorde ett försök att gå upp. Inte helt lätt. 
Testa att gå samtidigt som det snurrar. Omöjligt. 
Tog mig stapplandes ut i köket. Fick hålla i väggar och möbler. Fick vända när jag var framme. Det snurrade så jag blev kräkig. 
Fick krama toastolen en stund. Gjorde ytterligare ett försök att ta mig ut till köket men jag gav upp. Nu ligger jag här i sängen igen. 

Alla som känner mig vet att jag är envis. 
Oftast hur sjuk jag än är, med feber, opererad hand eller mage, ja nog fan är jag alltid den som fixar och grejar ändå. 
Men det här, det suger musten totalt ur mig. 
Kontant, kraftig yrsel och illamående är olidligt. 

Men, jag är envis. Jag blev erbjuden frukost i sängen. Men jag ger mig inte. Jag ska äta den i köket. 

Jag gör ett försök till. Tredje gången gillt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar