tisdag 12 november 2013

Omtanke

Jag får så mycket omtanke och kärlek nu så tror fan knappt det är sant. 
Det är värre än att jag vore döende. För så här omtyckt kan jag väl inte vara hihi
Det känns som att det är min födelsedag varje dag nu.
Jag känner mig glad. Och lycklig. Lycklig över mina vänner. 
Vännerna som jag har valt med hjärtat ❤

Idag kom Ramona och lämnade en blomma. Och så ett roligt kort. 
Hon hade läst min blogg tidigare på dagen så hon tyckte jag behövde nåt annat att titta på. Än mina vissna blommor i sovrumsfönstret. 
Min fina älskade lilla grek ❤



Sen hade hon oxå med pigtittaren jag fick av henne till Emma. Den är så fin. 
Jag älskar den. Nu ska jag bara måla den lite och fixa ett par detaljer på den innan Emma får den. Det är nästan så jag vill ha den själv. Men jag har lovat att ge den till Emma.


Hur har min dag annars varit? Jo, tackar som frågar. Den har varit lite snurrigt till och från. Fria varv i karusellen kan man sä. 

Jag har försökt plocka och fixa lite. Mamma ska stå på loppis här i Lindsdal på lö så hon sa att hon kunde sälja lite åt mig. 
Försökte packa ihop lite saker men då fick jag mig en  åktur igen. Ett par extra putt på vagnen i virvelvinden, typ.
Så det var bara till att gå och lägga sig. 

Under tiden jag låg och vilade kom Helena hit och lämnade en grej jag hade bett henne köpa i Ullared ...OCH hon hade med en present. 
Och inte bara en, utan flera. Galen människa. 


Hon hade gjort en så cool grej av en lykta. Planterat blommor i. Så himla fint. 
Lyktan har varit tänd nu ikväll och jag älskar den. 
Hasselnötskaffet dricker jag just nu. Supergott. 
Tack Fam Olsson.
Ni är så snälla. ❤
Förtjänar jag verkligen det här? 

Älskade familj och vänner, jag lovar att ge er massa kärlek och omtanke när jag är på benen igen...

En sköterska ringde mig idag. Hon sa att det är individuellt hur man mår efter denna behandlingen. Beror lite på hur starkt det balansorganet är som finns kvar. 
Det tar sin lilla tid att öva upp balansen igen och det kommer vara en lång period med ostadighet. 
Hon tyckte jag skulle prata med läkaren som gjorde ingreppet så han skulle ringa i veckan. 
Det lär bli sjukgymnast och balansövningar för mig. 
Men fortfarande återstår den stora frågan. När kommer jag kunna gå igen?
Kan man låna en rullstol nånstans? På riktigt. Jag behöver en. Jag måste komma ut. 

Imorgon har vi bjudit hem oss själva på våfflor hos mamma och pappa. 
Jag måste ut. 
Jag blir framkörd med bilen fram till deras dörr och sen får jag lägga mig på soffan. 
Hoppas det funkar. 
Känns nästan lite nervöst. 

Emma följde med en kompis hem efter dagis och nu i em/kväll har hon haft en kompis här. Emma har oxå fina vänner. Härliga tjejer som leker väldigt bra ihop. 
Innan Emma gick och la sig satt hon i sin koja och åt kvällsmat. Tittade på film och pysslade med sina plus plus. 


Jag saknar min son. Mår alltid så bra när han är hemma. Då känner jag mig hel. 
Hur kan man någonsin vänja sig vid att barnen blir stora och att man inte har dom nära jämt?

Puff kom hem...jag saknar dig ❤

Snart läggdags. Men först ett avsnitt av The Pacific. Har man börjat går det inte sluta...

Pssst. Har ett nytt litet favorit ljusställe här hemma 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar