söndag 3 november 2013

Små ord


Så sant så sant. Har du gett dom där små orden till någon idag ? Dom där små orden som kan hjälpa någon att bli glad?
Det kanske finns nån där ute som behöver dom där små orden, just precis nu...


Nu ligger jag i sängen. Min ork har gått till att göra lunch. Jag blev helt slut.

Smart att välja potatismos och tacobiffar till lunch när det inte finns rinnande vatten i kranen. Kladdisch!

Jag fick sitta och mosa potatisen. Blev alldeles yr. Sen tog vår lilla hjälpreda över och vispade moset. 


Hela bänken är fylld med disk nu. Kul!
Snälla vatten. Kom tillbaka. 
Varför vill man ha och behöver det som inte finns extra mycket. 
Snälla vattnet, jag ska aldrig mer ta dig för given. Jag ska alltid vara tacksam över att det rinner i kranen. 
Snälla. Kom tillbaka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar