söndag 3 november 2013

Kaffemissbrukare

Oftast tar man en bild på sig själv när man är fixad och har försökt snygga till sig någorlunda. 
Fjortisbilder säger min vän Ramona. 
Ok, kompis, här kommer en ofixad bild. 
Nyvaken och osminkad. 
Vad kallas en sån bild?

"Det är tyvärr så här den nakna (osminkade) sanningen ser ut"-bild?

Ser du Ramona, jag vågar lägga ut vanliga bilder oxå. 

Kaffet flyter i mina ådror. Nu är jag lugn. 
Jag är verkligen som en häxa, mer än vanligt, när jag inte fått dagens första dos med kaffe. 
Jag dricker ohälsosamt mycket kaffe.
Jag erkänner, jag är missbrukare. Kaffemissbrukare.  

Nu när vi är utan vatten tänker säker dom flesta på att man behöver det för att dricka , tvätta sig, matlagning, diska, spola, duscha... Min första tanke igår när det försvann var:
-Men va fan, jag måste ju ha kaffe. 

Behöver jag vara orolig? 

Nu ska jag vila, sen laga lunch, sen vila...
Micke ska jobba i em/kväll. Mamma är snäll och tar Emma en stund. Jag är inget roligt sällskap...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar