torsdag 21 november 2013

Nätmobbare

Imorgon kommer min krönika i tidniningen. Den handlar om nätmobbning. Om anonyma bakom skärmen. Kränkningar. Om att man ska bemöta andra som man själv vill bli bemött. 
Läs vettja!

Gissa vad jag gör?
Det som jag gjort största delen av min vakna tid senaste veckorna? 
Just precis. Du gissade rätt. Du har vunnit en brödrost. 

Kan hämtas här efter kl 17 idag. Den är dock sönder och man måste använda en sked för att få ner mojängen som gör att mackorna åker ner i rosten. 

( Tomten jag önskar mig en ny brödrost )

Jag ligger alltså i soffan. Det var det rätta svaret!

Tog ingen tablett när jag la mig igår. 
Vaknade illamående och efter att jag gick upp imorse och hade rört mig lite här hemma så fick jag kramas lite med Gustavsberg. 
Alltid lika otrevligt. 

Så nu har jag tagit en tablett. Ligger och försöker röra mig så lite som möjligt tills tabletten verkar och minskar risken för ytterligare en date med Gustavsberg.

Igår höll jag igång lite. Idag soffan. 
En dag i taget. Får vila upp mig lite så jag har kraft och ork till imorgon för då SKA jag till Ikea. Jag ska. 

Nu tror jag tabletten börjat verka. Jag är hungrig. 
Nu ska jag äta och se nån bra serie på datorn. 
Jag har det rätt bra ändå. Jag försöker intala mig själv det iallafall. 
Det finns dom som har det värre...

Ha en bra dag och om du möter någon utan ett leende, så ge den personen ditt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar