torsdag 28 november 2013

Remsans Bistro

Ni läser väl hennes blogg? Nu skriver hon visserligen i tidningen idag att hon inte bloggar så mkt längre. Men det finns sjukt mycket bra recept på hennes sida. Och fina bilder. 
Emmy, som hon heter och jag umgicks en del på högstadiet. Jäklar vad kul vi hade. 
Då cyklade man framåt tillbaka över Ölandsbron varje dag en hel sommar. Minns du Emmy? Det var tider det. 
Och när vi skulle sommarjobba med att plocka jordgubbar men fick sparken efter en vecka. För att vi kastade jordgubbar på killarna. Hahaha
Emmy fyller 40 imorgon. Helt sjukt. Hon ser likadan ut som på högstadiet, om inte snyggare. 
Det är inte förrän andra runt en fyller 40 som jag tänker på att jag själv fyller 40 om ett halvår. 
40??!! Jag?  Men det känns ju som att jag nyss fyllde 30. 
Och när kommer krisen? 40-årskrisen?

Hur som helst ett stort Grattis till dig min "gamla" vän i förskott. ( i fall jag glömmer det imorgon )


Nu har Emma gått till dagis och det är helt tyst i huset. 
Då kan man höra klockan i hallen och den i köket ticka. I otakt med för den delen. 
Men det är rogivande på nåt vis och stör inte det minsta. 

Idag ska jag ha lunchdate och planering med Helena.
Skönt att få komma ut lite. 

Snart är det nytt år och jag hoppas verkligen 2014 blir ett bättre år än 2013. Iallafall när det gäller hälsa och välmående. 

Idag känner jag iallafall att det kommer att bli en bra dag. 
Allt blir genast så mycket enklare då. 



1 kommentar:

  1. Ha ha... Klart jag minns vännen! Underbara minnen.
    Fortfarande en hemsk bild på mig det där. Av alla de 100-tals bilder tidningen tog och denna var den bästa. Inte undra på att man funderar på hur hemska resten var...
    40, ja... Jag tycker också att jag nyss fyllde 30! Tiden går på tok för fort!
    Massor av kramar!

    SvaraRadera