fredag 29 november 2013

Fallrisk


Jag var ju hos läkaren tidigare idag. Hörseln har inte blivit sämre än innan. Same same. Nåt positiv iallafall. 
Ska göra ett nytt test i januari sen får vi se hur det blir med hörapparat. 

Men...jag gjorde några balanstester, där jag visade fallrisk samt att jag fick ha på några glasögon där dom kollar hur jag reagerar på vissa rörelser. Tydligen så ser man det i ögonen. 
Mitt ena öga "slog" rejält åt ena hållet. Ryckiga rörelse i nystagumus ( eller vad det hette )
Alltså var min balans rejält påverkad så det var inte konstigt alls att marken gungar och jag känner mig ostadig. 

Fick några övningar jag ska göra. 
Sen är det bara att vänta. Att härda ut. 
Försöka gå och göra så mycket jag orkar och kan men inte trötta ut mig själv för mycket. 
Det är oerhört påfrestande för kropp och knopp nu när jag bara har ett balansorgan. Det blir obalans i signalerna  till hjärnan. 

Det kan ta din lilla tid innan det blir bra sa hon. Kul. 
Och sen sa hon att jag får en ny tid i mitten av januari och då ser man om jag behöver en spruta till. What????
-Hej hej Ölandsbron, tänkte jag då. 
Seriöst! Jag pallar inte att göra om detta en gång till. Det har varit olidligt. Värsta månaden jag varit med om.

Men en dag i taget. Det är långt till januari. 
Hon sa också att hon förstod att det påverkade mig mycket psykiskt men jag vill inte ha några lyckopiller. Vill knappt ta dom tabletterna jag har emot illamåendet,lergigan. 
Jag är livrädd för mediciner. 
Försöker klara mig utan. 

Det som inte dödar, härdar. 

Eftermiddagen och kvällen har varit lugn. 
Syrran och kusin Meja var här på fika och lek. 
Emma har sett en film. Gissa vilken? 
Alvin och gänget, så klart! 
#förfemhundrafemtioelftegången




Hennes små gosedjur fick oxå vara med och titta. 

Älskar verkligen vårt kök nu när adventsljusstakarna är uppe


Patric är hemma. Vi har ätit middag och nu kollar vi Idol. 
Bästa fredagsmyset när båda barnen är bredvid mig i soffan. ❤

Emma hade på sig sin nya jacka idag. Hon har valt den själv och hon är så nöjd över den. Och den passade henne perfekt. 



Det är så kul att hon är så klädintresserad. 
Det är mammas lilla tjej det ❤


Nu ska jag fortsätta mysa med mina barn. 

Ha en trevlig helg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar