söndag 1 december 2013

Första advent

"När första ljuset brinner står julens dörr på glänt. Och alla människor glädjas att fira få advent"





Vilken mysig morgon. En fantastiskt bra start på december. 
Vi ställde klockan och gick upp för att se julkalendern. 
Hela familjen tyckte den var bra. 

Nu har vi tänt första ljuset och haft frukostmys. 
Älskar när familjen sitter samlad,pratar och äter frukost länge. Vi saknade dock Patric. Men man får vänja sig vid att äta frukost med honom blir det nog inte så ofta numera. 



Idag pratade vi om Thailand. Vi längtar tillbaka. 
Vi pratade om att Emma snart fyller 5 år och att efter nästa sommar börjar hon på ny skola och i förskoleklass.

Tiden går så sjukt snabbt. Tänk att min syrra redan har varit i USA ett år. 
Men nästa helg kommer hon hem igen. 
Längtar ❤

Idag är det julskyltningen. Men vi hoppar över den i år. Emma hinner lämna önskelistan till tomten en annan dag. 
Micke ska jobba och jag kan inte köra bil eller gå särskilt långt. Orkar inte med stora folksamlingar heller. Panik!
Vi myser här hemma istället. 

Nu ska vi kolla på vinterstudion. Emma ska kanske leka med kusin Meja en stund. Jag fundera på att göra lite julgodis 
Och så ska vi gå till mamma och pappa på adventsfika. 

Ha en härlig söndag. 


Uppdatering. Vet inte vad det är med min blogg. Det här inlägget la jag upp vid 10-tiden och det dök upp nu. 
Vi har alltså inte precis ätit frukost hehe
Vi har däremot precis ätit lunch. 
Meja är här och leker med Emma. Dom leker restaurang nere i källaren och har jättekul tillsammans. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar