lördag 21 december 2013

Familjen Trött

Vi älskar att sova länge i den här familjen. 
Jag hade ställt klockan på 8.30 för att vi inte skulle missa julkalendern. Vaknade av klockan. 
Micke sov, Emma sov och jag somnade om. Vi vaknade alla vid 10. 
Så nu har vi ätit frukost och sett julkalendern på datorn istället. 

Nu dricker vi kaffe och ser längdsprint på tv. Emma sitter och ritar. 

Jag är trött. Inte bra att sova för länge. Man blir alldeles seg och mosig. Jag vet. Jag ska vara tacksam att vi får sovmorgon och att Emma inte vaknar innan tuppen. 
Jag är tacksam. Jag lovar. Tycker bara vi sover bort dagen ibland.

Snart en dusch och lite fix sen har vi lite på schemat idag. 
Micke och jag ska köpa en julklapp till oss själva. 
Vi köper inte till varandra. Vi köper nåt vi behöver. 
Sen får vi nog varsin julklapp från Emma skulle jag tro. 

Vi ska till Öland, in en runda på Köpstaden och sen på julfika hos svärmor. Hon har även gjort julskinka till oss. 
Det finns ingen godare än hennes. 

Sen ska vi hem till Fam Hultén och fira Nina som har fyllt 40. 

Idag ska jag bara njuta av dagen. Inte känna nån stress över att det är julafton om ett par dagar. Jag förtränger det. 

Ha en riktigt härlig lördag ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar