måndag 9 december 2013

Substitut

Bra start på dagen och en förhoppningsvis lika bra vecka. 

Vi gick direkt ut på altanen till Zigge idag. Vi gav nytt vatten och mat. 
Emma ville ta upp honom och gosa.
Så hon satt med Zigge och gav honom morötter medan vi gjorde frukost. Sen satt Zigge med oss och kollade på julkalendern. 






Nu ligger han i buren igen. Ja ja vet. Han är van vid buren och han kan inte vara inne hos oss hela tiden. Men åååå vad jag vill. Jag vill ha kaningos lika mycket som Emma. 
Hahaha Jag känner mig skitlöjlig. Det är en kanin. Men jag tror det är mitt barn. Min lilla bebis. 

Men det kanske är ett substitut för ett barn. För ur den här snippan kommer det  inga fler. 
Men ibland kan jag längta efter en bebis så mycket att det börjar ila i brösten. Precis som när man ammade. 
Men näpp. Inga fler barn. Nu har vi Zigge. Och sen blir det till att vänta på barnbarn.

 Nu ska dricka mitt kaffe. Läsa tidningen och njuta av lugnet. 
Ska bara kolla till Zigge först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar