torsdag 19 december 2013

Julstress

Idag har jag vaknat på fel sida. Skulle helst av allt vilja krypa ner igen och vakna på rätt. 
Jag har sovit dåligt inatt. Tinnitus och huvudvärk. 


Så jag vaknade extremt trött. Jag som aldrig snoozar, gjorde det minst 4 ggr. Ville inte vakna. 

Jag har ont i kroppen. 
Har så jäkla ont i fötterna och vaderna. Senaste dagarnas konstanta gungande gör att jag spänner fötterna när jag går. 

Igår sträckte jag mig även lite i ryggen ner mot rumpan. 
Jag skulle hämta posten och tog Mickes skor på mig. Dom var lättast att bara hoppa i. Men inte lättast att gå i. Höll på att slå ihjäl mig. Ramlade aldrig men var nära och sträckte mig därför istället. 

Så idag är ingen bra dag. 
Ångrar lite nu att jag bestämde att jag skulle till gymmet idag. Men va fanken. Det kan ju iallafall inte bli sämre. 

5 dagar kvar till jul. Hjälp! Nu börjar jag bli stressad. Hjärtklappning och hyperventilerar. 
Jag tycker jag har läget under kontroll men ändå så känns to do-listan oroväckande lång. 
Jag som lovade mig själv en stressfri jul. 
Varför smyger stressen ändå alltid sig på?

Imorgon handlar min krönika just om det här. Om julstress. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar