söndag 29 december 2013

Manlig förkylning

Min man är döende. Ja det låter hemskt. Jag vet. Men han har en manlig förkylning. Ont i halsen och feber. Tror ni han överlever?
Hur som helst så kommer jag kanske inte ha tid att skriva så mycket här nu. Jag måste vara sjuksköterska och ta hand om honom till 100%. 

Men allvarligt. Vad är det med män som är förkylda? Dom tror ju på riktigt att deras sista dag är kommen. 

Nu är Micke visserligen sjuk. Hög feber och inte alls pigg. Det är synd om honom. Jag vet. Och jag är snäll och tar hand om honom. 

När jag är sjuk och har feber måste jag ändå upp, laga mat, ta hand om Emma. 
När Micke är sjuk....sängliggande. 
Men det känns skönt att få pyssla om honom lite, stackarn.

Igår var vi spontant bortbjudna till Tildas moster Lisa med familj, en bit bort på gatan. Tilda var också med och hennes föräldrar. Otroligt härliga människor. 
En trevlig sittning. Gott att äta och dricka.
 
Micke fick feber där igår kväll så han gick hem. Emma och jag stannande till nästan 02.30. 
Så idag är vi trötta. Emma sover än och jag ligger kvar i sängen. 

Lite smått däven idag. Huvudvärk. Konstigt. Det måste varit nåt med vinet ;)

Men vad skönt det är att bli bortbjuden när man har nära hem. Mindre än två minuters gångväg. Underbart!

Emma hade så himla kul med deras dotter Ebba. 
Dom ordnade disco. Man fick stämpel om man betalde inträde. Och så fick man välja låt. 

Sen ordnade dom restaurang och vi fick all inclusive-band. 


Underbara ungar. 
Dom lär vara trötta idag. Det blev sent igår. Men oj vad kul dom hade och vad dom kommer minnas denna kvällen. 

Det är så skönt att barnen kan vara med. Jag förstår inte dom som aldrig vill ha med sina barn på fest och tillställningar. 

Klart man inte drar med dom på en partykväll på Harrys. Eller att man dricker sig skitfull när man har barnen med. Men man måste ju ändå kunna släppa loss och ha kul även om barnen är med. 
Och framförallt ha kul MED barnen. 

Igår satt vi vuxna och pratade och skrattade men vi lät barnen vara med. Vi var med i deras lekar lite då och då.  Levde oss in till 120 %. Alla nöjda och glada. Precis som det ska vara. 
Mer såna tillställningar tack :)







Inga konstigheter. Bara väldigt kul. ;)

Igår var jag även en runda på Modehuset med Helena och hennes syrra som är här och hälsar på. Underbara tjejer. 
Helt perfekt sällskap att shoppa och fika med. 
Älskar att  umgås med människor som man kan prata om allt med. Och vara sig själv. 
Igår träffade jag bara såna människor. Älskar't! ❤


Idag blir det en hemmadag. Pyssla om min sjuka man. Spela spel med Emma och leka med alla hennes julklappar. 
Kanske städa hennes rum först bara. 
Hon hade en kompis här igår. Först var Emma hos henne. Sen var dom här. Dom lekte mellan 12-18 och hade hur kul som helst. 

Undra om jag ska försöka somna om en stund till. Får passa på. Emma sover ju än. 

Gonatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar