tisdag 3 december 2013

Julbord

Idag har vi blivit bjudna på julbord av svärmor. På Ikea. 
Jag är ingen julbordsälskare men det funkade och det fanns en och annan god grej. Absolut värt 99:- iallafall. 
Tack svärmor. 

Ljusförråddet är uppbunkrat. Tänkte köpt ett ljusfat idag på Ikea men när svärmor och jag stod och pratade så kom jag på att jag hade en gammal silverbricka. Dock ganska rostig och oanvänd sen många år tillbaka. 
Fram med den och putsade upp den. 
Den blev perfekt i köket. 

Ibland är det bra att man sparar saker. 
Hittade även en gammal blus i garderoben idag. Har haft den många år men aldrig kunnat bestämma mig för om jag gillar den eller inte. 
Varav den heller inte är använd särskilt många ggr. 
Fick för mig att det var tantvarning med den på. Men jag frågade min modetokige vän Helena och hon tyckte inte alls den var tantig så jag litar på henne. 
Hon är ju ändå nästan 10 år yngre så hon borde väl ha lite koll ;)



Jäklar vad jag älskar jeansen från Cubus. 
Helt sjukt att jag kommer i storlek 26. Vet aldrig om det har hänt tidigare. Det ska dock tilläggas att dom är rätt stora i storleken och stretchiga. 
Men förbaskat sköna. 

 Dom håller in lite överallt och pressar ihop allt det lösa. Perfekt!

Nu i em har vi bara tagit det lugnt. Spelat spel med Emma. Kort och sen godisspelet. 




Emma har ikväll prövat på att peta upp en pärla i näsan. 
Tror aldrig mer hon gör om det. 
Skrik, panik och en jäkla massa blod. 
Man lär av sina misstag. 

Hon hade väl petat och försökt få ut den själv först. Men till slut började det blöda rejält. 

När sonen var liten petade han in en sten i örat. Då fick vi åka först till vårdcentralen som inte fick ut den. Sen upp till sjukhuset. Där sög dom till slut ut den. 
Dessa barn, dessa barn...

Imorgon ska jag ha lite kvalitetstid med sonen och fina Tilda. 
Dom ska valla mig på stan. 

Skönt att få komma ut lite även om jag är helt slut efter att ha gjort nåt lite mer ansträngande än vanligt. 

Nu te och en god macka. Lite vardagslyx. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar