tisdag 31 december 2013

The Holiday

Har precis sett The Holiday. 


Vilken underbar film. Jag har gråtit, skrattat, blivit berörd och en smula kär. 
Jude Law, hans ögon. Jag säger bara, hans ögon!!! 
Och Jack Black, vilken underbart rolig och härlig människa. Han vill jag träffa, på riktigt 
Och Cameron Diaz, så ska jag se ut i mitt nästa liv. 
Cameron Diaz utseende och Kate Winslets charm och utstrålning. Fan, jag kommer ju bli helt perfekt. 

Jag har inte varit på humör idag. Känslosam och tankarna har snurrat. 
Men nu mår jag bättre. Efter den filmen känner jag mig lycklig inombords. 

Har även varit trött idag. Trött, matt och disträ.
Emma och jag åkte till Giraffen. Kaos!
Ingen parkering. Fick stå fem mil bort. 
Kö in till systemet. 
Tack gode Gud för att det fanns två flaskor av Petters skumpa kvar. 

Maxi, kaos! Handlade hela Kalmar idag?
Avstämning. Skitkul!
Hade glömt scanna en påse hasselnötter. Det absolut sista jag tog innan vi skulle betala. 
Åååå så korkat. KlantMalla!

Gå fem mil till bilen med systemkasse och två tunga Ica påsar. Och en Emma som studsade fram och tillbaka. 
Hålla kolla på henne bland alla människor och bilar på parkeringen samt hålla koll på mig själv, fokusera och inte tappa balansen. Vilken prövning. 

Till McDonalds. Ramona mötte upp med sina goa barn. 
Trevligt sällskap. Synd att vi inte hann ses lite längre. 

Hem. Gå till affären. Handla det jag glömde. Hem igen. Skrev en krönika. 
Gjorde efterrätten tills imorgon. 
Kaos. 
Det skar sig. 
Köpa nytt och börja om. 

Tåååååålamoooooood!

Bada Emma. Natta Emma. Bada mig själv. Soffan och en film. Sängen. Nu sova. 

Gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar