onsdag 4 december 2013

Julskinka

Nu ikväll har vi ätit julskinka. 
Köpte i charken på Magneten här i Lindsdal. 
Köpte 2 hg. Vi åt upp allt. Måste ha två hg till imorgon. Jisses vad gott!

Men...det är än så länge ingen som gör lika god julskinka som svärmor. Hoppas hon gör en till oss även i år. 

Vi gjorde även en lyxmacka med pepparsalmi och mozarella. 




Nu ligger jag nerbäddad , fullt påklädd under en filt och fryser som en tok. 
Hostar och är totalt igentäppt. 
Har varit förkyld ett par dagar men nu ikväll flög det på rejält. 

Bara jag slipper något långdraget skit som sonen har dragits med ett par veckor nu. 
Det har jag inte tid med. 

Men imorgon ska jag iallafall bara ligga hemma och vila. 

Har varit på stan med Patric och Tilda idag. 
Fikade och uträttade ärenden. Är några som fyller år nu i december så presenter skulle fixas. 

Men efter ett par timmar på stan blev jag helt slut.  
Fick sitta med en påse på bussen hem om jag skulle kräkas. 
Jag klarade mig. Tur! 

Jag köpte en ny skylt på stan idag. 
Jag älskar skyltar. 
Ljuslyktor och skyltar, jag kan aldrig få nog. 

I em/kväll har jag och Emma bara tagit det lugnt. Lekte lite med hennes dockor och städade hennes rum. 

Jag har slagit in paket till min vän Lotta som fyller år och även gjort ett eget grattiskort till henne. 
Jäklar vad kul det är att "scrappa". Jag är inte helt bra än men det är verkligen nåt jag skulle vilja lära mig och fortsätta att hålla på med. 



 Nu ska jag slumra lite i soffan. Härligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar