fredag 20 december 2013

På spåret

Visst är det väl vuxenpoäng när man kollar på På spåret? Kanske lite pensionärsvarning när man till och med tycker att det är kul?

Sen slog vi över till Svenska hjältar-galan och jag hann inte titta mer än en minut innan tårarna forsade ner för mina kinder. 

När det otänkbara händer. Den låten spelades nyss. 
Jag är så fruktansvärt rädd att någon otänkbart ska hända. Att någon som står mig nära ska drabbas av sjukdom eller olycka. Jag är så rädd att förlora någon jag älskar och bry mig om. 

När det otänkbara händer
Som ingen människa kan förutse
När ödet ger dig en hand
du aldrig ville se
Kan någon se nån mening
i något av det som sker
Varför drabbades just du
Varför just här och nu

Funderar ni ibland på hur ni vill att det ska vara om ni dör?
Jag vet, det är hemskt att prata om. Men jag tycker ändå att man måste prata om det. Det kan ju ske, plötsligt och oväntat. 
Vill man inte prata om det så kanske man iallafall borde skriva ned det. 
Jag har pratat med min man och son om hur jag önskar att min begravning blir. Jag vill även donera mina organ och man får gärna använda min kropp till forskning. 

Nä nu "pratar" vi om något annat. 

Det har varit en väldigt bra dag!
Jag och Emma åkte in till stan med Josse. 
Helena, Ebba och Elsa kom också in och mötte upp. Vi gick i butiker. Tog en fika på Fiesta. Gick i fler butiker. Stötte på min fina son. Åt på McDonalds. Och så in i några butiker till. 
Jag måste hylla våra barn idag. Så otroligt snälla och tillmötesgående. Lugna, glada och goa 
Inget pip. Inget gnäll. Ingen ilska eller protester. 
Fantastiska, underbara små tjejer. 
Hoppas tomtenissarna som är ute och smyger har sett dom idag och berättat för tomten. Då lär dom få många julklappar. 

Som sagt. En väldigt bra dag. 
Det har gått bra med mitt "gungande" oxå. Höll på att ramla i trappan på baronen dock. Pheeeew!
Om jag hade dunsat ner där inför alla människor som julhandlade så hade jag fan dött av skam. Inte av skadorna utan jag hade skämts ihjäl. 

Bussresan hem var inte särskilt harmonisk. Snarare olidlig och jag trodde jag skulle behöva kräkas. Hade en påse redo.  
Blev kraftigt åksjuk. 

Men nu mår jag bra igen och är inte illamående längre. Inte särskilt gungig heller. Skönt!

Ha en bra helg allesammans. Var rädda om er ❤

Pssst. Ni har väl läst min krönika idag. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar