måndag 2 december 2013

Flygande Jakob

Hur gott är inte det? Snacka om att det "hummar" i munnen. 
Vi njöt av middagen idag. Flygande Jakob är kanske inte det nyttigaste man kan äta men så sjukt gott. 
Emma ville inte ha det. Inte ens smaka så hon fick nuggets istället. 


Vilken soft dag det har varit. Skönt att bara hasa runt här hemma. Känner mig inte superpigg. 

Var ute med Emma förut som ville cykla efter att hon hade sett sin kompis Ebba cykla perfekt utan stödhjul. 
-Jag kan oxå sa Emma. Jag vill inte att ni håller i mig idag. Putta bara på sen kan jag själv. 
Och mycket riktigt. Det kunde hon. Det gick hur bra som helst. 
Sen vill hon inte sluta cykla. 
Jag blev däremot yr. Kan bero på att jag  sprang lite brevid henne först. 
Jag fick gå in och vila en stund medan hon och Micke cyklade runt kvarteret. 

Nu ikväll har jag lullat runt och fixat lite här hemma. 
När vi tog fram julgranen så fick vi flytta vår lilla "öppna spis" till hallen. 
Jag tycker den gör sig bra där oxå. 


Fönstret vi hade bakom den står nu mot en annan vägg, så länge. 

La en ljusslinga i en ljusstake. 
Blev supermysigt. 

Under granen i lyktorna satte jag ljus som går på timer. 

Har pyntat  med några tomtar i skåpet i köket 



Ett par annorlunda men söta tomtar i köksfönstret

Och så lite mer enbuskar inplockat


En juldekorerad lykta i köket


Det börjar kännas väldigt juligt och mysigt här hemma. 

Nästan så jag ser fram emot julafton i år. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar