fredag 27 december 2013

December

Vilken natt! Emma ville sova inne hos oss. Kaos. Hon bökade och stökade. Sparkar, nöter, pillar, känner. Slingrar ben eller armar runt en. 
Omöjligt att sova. Jag funderade seriöst på att putta ur henne ur sängen. Men så kan man ju inte göra. 
Nää som förälder bara ligger man där och biter ihop. Det viktiga är ju att hon sover, eller?
Jag kunde ju ha burit tillbaka henne in i hennes säng. Men jag orkade inte. Så ja, jag får väl skylla mig själv. 

Kl 03.15 tittade jag på klockan. Hjälp! Då hade jag fortfarande inte somnat. 
Kom i säng 00.30 efter att ha det filmen Snabba cash 3. 
Då var jag väldigt trött och stressad över att klockan skulle ringa vid 07.00. 

När klockan ringde var jag mer död än levande. 
Max 3 timmar sömn. 
Men jag kom upp. Kan väl inte påstå att jag är pigg. Och mitt face ser ut att ha blivit överkört av en ångvält. Men jag är uppe och nu njuter jag av mitt kaffe. 
Jag, ljusen, och bara klockan som tickar. 
Underbart!



Ska snart köra till sjukhuset. 
Sen hem och hämta man och barn. Micke ska jobba och jag tänkte ta med Emma till stan på en mammaEmma-fika. 
Och så måste jag in på Keruben. Min favoritaffär. Dom har så mycket fina skyltar. Dom stänger butiken imorgon så jag måste titta in där innan. 
Nån mer skylt eller ljusstake får alltid plats här hemma. 

Fredag igen. Har enormt svårt att hålla koll på dagarna. 
Snart nyår. 
Helt sjukt. 
Vad hände med december månad? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar