måndag 2 december 2013

Julkalendern

Jag är förvånad. Trodde inte alls att årets julkalender skulle vara bra. Barna Hedenhös, det lät inte så imponerande. 
Men oj vad vi gillar den. 



Eftersom vi sover lite längre i den här familjen så såg vi inte dagens avsnitt när det visades tidigt (?! ) imorse utan vi åt frukost och såg det på datorn nu innan Emma gick till dagis. 
Vi rullade ner, tände ljus och satt i kökssoffan och tittade. Supermysigt.
Det märks att Emma älskar såna där små moments när vi gör saker ihop, mamma-pappa-barn.
Tänk så många som inte tar sig den tiden med sina barn. Det här tog en kvart. Inget jobbigt alls. Supermysigt och en bra start på dagen. 
Och vad smidigt allt gick denna morgonen. 
Inga problem för Emma att gå upp, klä på sig och äta frukost. 
Vi gör likadant imorgon oxå. ❤

Jag är trött. Hade svårt att somna igår. 
Och när jag väl hade somnat vaknade jag och hade sjukt ont i örat. 
Så inatt har jag max sovit 4 timmar. 
Fast jag har inget att gnälla över. Jag kan ju vila när jag vill. 
Myskläder på. Soffan, täcke, och ett avsnitt av Band of Brothers. 

Idag är Micke ledig. Så då kan vi hosta, nysa och snörvla ihop. 
#familjenförkyld


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar