fredag 6 december 2013

Kevin Walker

Absolut en värdig vinnare. Ikväll vad han bäst. Inget snack om saken. Han gjorde vinnarlåten hur bra som helst. 
Bra låt. Känns som att jag skulle kunna dansa loss till den. 

Fattar inte vad det är med folk. Som dom gnäller om att Kevin inte borde gått till final. Att han inte borde vinna bla bla bla. Men konstigt att han vann då. Vem är det som röstar. Jo, svenska folket. 
Så han kan ju inte vara så himla dålig för då skulle ju ingen ha röstat på honom. 

Jag tror inte på det där med att han har fått röster för att han ser bra ut eller att folk har tyckt synd om honom pga allt näthat som har varit. 
Jag har inte sett eller läst nånstans att Kevin personligen har klagat eller gnällt trots allt det hat han haft emot sig. 

Och det är ju helt sjukt. Hur orkar människor bära på så mycket hat. 
Det är en helt vanlig människa som juryn har röstat vidare i Idol och som vi, i Sverige sedan har röstat fram till vinnare. 
Hur kan man då hata honom? Han har väl inte gjort något?
Må hända att han har sjungit falskt ibland men det har nog andra oxå gjort. Läste nånstans att man inte tyckte han verkade så engagerad. Men... Han kanske helt enkelt är en människa som har behov av att synas och höras. Han kanske inte skriker ut sin glädje. Kanske behåller han den för sig själv. 

Nån klagade på att han spelade fotboll samtidigt. 
Klart att han gör. Får man möjlighet att göra två saker man tycker väldigt mycket om så gör man väl det. 
Han har inte varit tvungen att välja. Tv 4 har ordnat så att han har kunnat göra båda delarna. 

Och för er som tyckte att Erik eller Elin skulle vinna så är det väl bra att dom kom 2:a eller 3:a då. 
Det brukar ju alltid gå bäst för dom. 

Sluta hata nu människor. Sluta engagera er så mkt i onödiga saker. Som om det gällde liv eller död. Det är ett program. Idol! 
Och det kommer tillbaka nästa år. Då får ni ligga i och rösta på den NI tycker ska vinna och inte bara sitta och tycka och gnälla. 
Usch!

Personligen hade jag en favorit i årets idol. Det var Gabriel. 
Men inte bröt jag ihop för att han åkte ut. 
Kanske tyckte det var trist precis när han åkte ut. Sen har jag inte lagt en tanke mer på det. Nää då finns det andra saker att bryta ihop över. 

Härligt att se Robbie Williams idag. Så fort jag ser honom tänker jag på den magiska konserten vi var på i Göteborg. Han är en fantastisk entertainer.

Nu ligger jag nerbäddad och huttrar. Tog febern innan jag la mig. 38,5.
Känner mig inte jättefebrig men fryser så där konstigt under huden. 
Har dock känt mig småhängig hela dagen. 

Var iväg med Helena på stan tidigare idag. Jag köpte julklappar. Nu har vi bara två julklappar kvar och det löser vi snabbt och lätt. 
Härligt. 
Emmas presenter inför 5-årsdagen är oxå klara. 

Helena och jag tog en fika. Gick i några butiker och handlade även på maxi. 
Skönt att få komma ut lite. Det har gått bra idag. Lite vinglig ibland och nära att falla. Fick hålla i Helena ibland när det gungade rejält. 
Men...det går framåt iallafall. 
Två dagar i stan på en vecka. 
Nu börjar jag bli som vanligt igen hehe

Men efter min date med Helena så har jag varit helt slut. Hjärntrött. Jag får lära mig att jag inte orkar eller klarar av lika mycket längre. 
Jag måste verkligen lära mig att prioritera nu. 

Imorgon ska Emma på kalas hos sin kompis Theo. 
För min del blir det en vilodag. 
Micke ska iväg med jobbet och Patric kommer hem och gör sin "gamla" mamma sällskap. ❤


Sov gott 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar