fredag 6 december 2013

Hjälp

Jag ser det snöar. Jag ser det snöar. Det var väl roligt. Hurra!
Nja. För min del är det blandande känslor. Alltid lite kul med snö. Ljusar ju upp och ger lite mer julkänsla. Emma är ialla fall överlycklig. Tog på stövlarna och ville hämta tidningen idag. 



Visst. Lite kul med snö. I måttliga mängder. Om det kommer i lagom takt så att det slipper bli kaos. 
Och om det inte blåser och är svinkallt. Då kan man ju ändå inte gå ut och "njuta" av snön. 

Hur kommer det sig att vi aldrig är förberedda när snön kommer? Det är ju vinter nu. Snön kommer varje år. 
Ändå blir det kaos. Olyckor. Tåg ställs in. Pengarna för snöröjning är slut efter en vecka. Dålig planering. 
Och när snön kommer så pratar alla om det. Som om det vore en sensation. 
Konstigt. 

Nu har vi precis gjort vår morgonrutin. Frukost och julkalendern på datorn. Svärmor är på väg hit och ska vara med Emma idag. 
Jag ska fixa mig och åka iväg och träffa en vän. 

Snacka om chock när öppnade tidningen idag. 
Eh...STOR bild kan man nog säga. Hjälp. 


Det är ju ingen som kan gå miste om vem som har skrivit krönikan hehe
Nu får jag använda mig av mer tecken oxå så nu kan jag skriva mer om jag vill. 

Ha en härligt snöig och blåsig dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar