måndag 30 december 2013

Tinnitus

Fast på Finlandsfärjan med Mr Tinnitus. Så har min natt varit.

Det har gungat. Trodde först fanken att jag låg i en hytt på väg till Finland ett tag. 
Men nää jag insåg genast att det var i mitt huvudet som det gick vågor. 
Kanske var det dom Mr Tinnitus surfade på?

Inte har det varit bättre dom stunderna jag har sovit för då har jag hamnat i några konstiga drömmar och vaknat med ett ryck. 
Så nu är jag trött. Men det hjälper inte idag. 
Det är saker på schemat som måste göras. 
Har fortfarande en febrig man här hemma så jag och Emma drar iväg själva. 
Blir nog ett besök på McD 
Upp och äta frukost sen iväg. 

Idag behöver jag även skriva en krönika. Grattis Malin.  
Jag är helt tom i huvudet. Hur ska jag kunna skriva?

Och snälla Mr Tinnitus, FÖRSVINN!
Tinnitus låter så gulligt. Skulle nästan kunnat döpa ett husdjur till det. 
Fast näää. Tinnitus är min värsta ovän. 
Hatar är ett stort ord. Men det är snudd på hat när det kommer till Mr T. 
Bara tanken på att jag aldrig blir av med honom kan få mig deprimerad och att aldrig mer vilja kliva upp. 
Därför tänker jag inte mer på det idag. För jag måste gå upp. 

Upp och hoppa!


Dagens, så är det:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar