tisdag 10 december 2013

Fynd

Får nästan dåligt samvete av att säga att jag har haft en väldigt bra dag idag. 
Tänker så på min släkting...så oehört ledsamt. 

Åkte med Patric in till stan idag. Mötte upp Tilda och hennes mamma Åsa för en mysig och trevlig fika. 

Sen gick Patric och jag och uträttade ärenden. Mötte sen upp en otroligt härlig och rolig kompis till Patric och tog en fika med honom. Han var schysst och skjutsade mig till sjukhuset. 

På ortopeden konstaterade man att nerven i armbågen fortfarande är lite i kläm. Ingen bra kraft i vä hand och känselbortfall i vä lillfinger.  Så nu fick jag remiss till arbetsterapeut för att få nån skena att ha på. Det är bra att inte ha armbågen böjd för mycket och för länge. 

Knölarna i andra handen är som det är. När senorna i handen blir för påverkade så opereras dom bort. 
Men man väntar så länge som möjligt eftersom knölarna kommer tillbaka. 
Inte bra med för många ingrepp. 

Idag gick det ganska bra att gå på stan. 
Lite obehagligt att gå på snön och "knaggligt" underlag. Jag får koncentrera mig väldigt mycket. Tror jag spänner fötterna en hel del för jag är öm och "trött" i dom. 
Bussresan hem från sjukhuset var inte heller kul. Superläskigt när allt far förbi snabbt utanför fönstret. 
Läskigt när jag gick av bussen. Då gungade det och jag mådde illa.

Men det går framåt hörrni. Jag är snart tillbaka. 
I can , I Will!

Jag ska tillbaka till öron om 1 månad. Då hoppas jag allt är ok. Att slippa en ny dos 
av "gift" i örat. 
Att kunna få börja jobba. 
Jag vill ut och träffa folk. Få rutiner igen. Jag vill träna. Ut och gå långa promenader. Springa. 
Snart...snart.... Jag längtar!

Jag hittade en otroligt fin jacka/kappa på rea idag. 299:-  vilket fynd. 





Svårt att få en bra bild på hur den ser ut men den är superfin och jag är väldigt nöjd. 

Nu ska jag ta lite te, smörgåsrån med mjukost och så skämmas lite. ( jag ska se Paradise Hotel )
Sen hopp i säng. 

Imorgon är Emma ledig. Skönt att slippa ställa klockan. Sovmorgon. Lyx!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar