lördag 7 december 2013

Sopkvast

Kom ni håg att jag för ett tag sedan sa att jag funderade på att köpa en sopborste och ställa utan för dörren hos dom jag tycker borde "sopa rent framför sin egna dörr". 

Jag är så sjukt sugen på att förverkliga den tanken. Att göra det på riktigt. Bara för att markera. För att få den personen att tänka till. 
Hur orkar hen sprida så mycket rykten och prata så mycket skit. Märker inte personer runtomkring hur falsk hen är?
Och visst är det så att om man lägger så mycket energi på att smutskasta andra så är det för att dölja sin egen personlighet. 
Och visst beror det i största hand på avundsjuka?
Tycker synd om alla som drabbas av denna personen. Tycker även synd om hen. 
Hen kanske egentligen inte själv mår så bra.
Men har man rätt att kränka andra för det?
Svar Nej. 

Jag tror på Karma. What goes around comes around. 
Allt slår en dag tillbaka.

Men jag tror oxå på förlåtelse och försoning. 

Man behöver inte älska alla. Det är i princip omöjligt. Men livet vore så mycket enklare och mer harmoniskt om man respekterade varandra. 
Man får även ändra sig. Man får tycka om nån man tidigare har tyckt illa om. 
Man får erkänna att man har gjort fel. Man kan säga förlåt. 

Och om man nu ska prata skit om nån. Lite skit pratar väl alla. Så kan man ju åtminstone försöka göra det lite snyggt och tänka på vad man säger och till vem.

Frågan är: Vem i hela världen kan man lita på?


Önskar er alla en härlig och harmonisk lördag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar