onsdag 25 december 2013

Juldagen

Sovmorgon, frukost , öppna julklappar. Ja inte öppna dom från inslagningen, det gjordes såklart igår, men öppna leksaker från deras inbrottssäkra paket. 
Onödigt att det ska vara enkelt liksom. 

Emmas absolut bästa julklapp igår var nog Rapunzels frisörssalong. Eller smurfhuset, eller Rapunzel i brudklänning, eller legot, eller den lilla väven, eller kläderna, eller alla pärlor, eller sängkläderna med Sofia den första, eller innetofflorna eller nåt av ALLT det andra. Jag tror att allt helt enkelt att allt var bra. Tror egentligen hon fick för mycket. 
Hon fick ju presenter när hon fyllde för några dagar sen oxå så det är mycket nytt nu och hon leker knappt 2 min med en sak för hon byter till nåt annat. 

För mycket nytt ger beslutsångest helt enkelt. 
Men samtidigt så ska hon inte behöva drabbas med mindre paket bara för att hon fyller år i december. 

Illa planerat säger många. Det retar migsom  f**n. Vi hade inget val. Vi gjorde provrörsbefruktning. Att det lyckades på första försöket med bara ett ägg att använda är ett mirakel. Det kommer Emma förstå när hon blir större och då kanske det inte gör nåt att hon fyller år sist av alla. 

Vet ni vad jag ska göra nu? Jag ska till gymmet. Inte själv. Det hade jag inte vågat. Om jag skulle dratta dit. 

Har ett läskigt tryck för det "sjuka" örat bara och jag hör knappt ingenting idag. 
Men jag får ta det lugnt. 
Ska iallafall bli skönt att få komma igång. 

Eftermiddagen och kvällen spenderar vi hos syrran. 
Lite smått och gott att äta, familjemys, julklappsspelet. Umgås och ha kul helt enkelt. 

Imorgon ska jag träffa en skånetös på stan. Fika och kolla in lite rea. Sen blir det middag hos svärmor. 

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar