lördag 7 december 2013

Stenålderskram

Julkalendern är verkligen bra i år. 
Dom tar upp så mycket olika saker som finns i verkligen livet. Som idag. Att inte skratta åt en vän. Att man kan bli ledsen. Att det är bra att säga förlåt och att man faktiskt kan leka tre. 

Tycker det är så härligt att se familjen hålla ihop. Att ha familjeråd och stenålderskram. 
Ett tag satt vi varje fredag och pratade om hur veckan hade varit. Vad man tyckte hade varit bra eller dåligt. 
Tror vi ska införa det igen. Jag tror familjeråd är en bra grej.
Vi brukar dock ofta ta en stenålderskram fast vi kallar det familjekram.

Idag är det snorigt och hostigt värre så för min del blir det myskläder, panodil och ryggläge i några timmar. Hostar så att det känns som att lungorna ska gå sönder. 
Känner mig ynklig. Men oftast mår man lite bättre framåt dagen. 

Ser fram emot eftermiddagen och kvällen. Både Emma och jag saknar Patric väldigt mycket så vi är så glada att han kommer hem.

Idag skulle vi egentligen ha åkt till Köpenhamn med familjen Hultén. Men vi fick ställa in pga av att jag inte kan eller orkar med så mycket än. 
Och idag blev tågen ändå inställda så det var nog kanske inte meningen att vi skulle åka ändå. 
Köpenhamn finns ju kvar och det går fler tåg en annan dag. 

Men...nu börjar jag bli orolig över hur det ska gå när min fina syster kommer till Köpenhamn imorgon. 
Sven har ju försvunnit men han har lämnat efter sig en hel del förstörelse. Hoppas innerligt att tågen går imorgon så hon lätt och smidigt kan ta sig hem. 

Jäklar vad vi har saknat henne. Imorgon kommer hon hem så sent men på måndag ska vi ha en liten "välkommen hem" -fest.  

❤ ❤ ❤

Nu ska jag se Dr. Alban på Nyhetsmorgon. 
Min man är så sjukt nöjd över att ha träffat och pratat med honom. Hehe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar