torsdag 5 december 2013

Nelson Mandela

Mmm här ligger jag som ett fån och lyssnar på hur det blåser ute. 
Kan inte sova! 
Har läst alla bloggar jag läser, skrollat fem hundra miljoner gånger ( liten överdrift kanske, men bara lite ) på facebook och instagram. Läst Aftonbladet 20 gånger. 

Nelson Mandela är död. En beundrad och hyllad man. En fredskämpe. 
 R.I.P Nelson Mandela

Varför ska jag alltid ha tusen saker att fundera på när jag ska sova?
Att jag aldrig lär mig. Borde använda hjärnan mer på dagtid istället. 
Den går för tillfället på sparlåga under dagtid. Då går allt i slowmotion. 
Nu går den på högvarv. Nu när det är bäcksvart, jag ligger nerbäddad och alla andra sover. 
Typiskt!

Nä men jag får väl ropa hem alla fåren och se till att dom hoppar in i säkerhet. Vore ju trist om Sven tog dom. 

Sven? Vilket jä**a namn på en storm.
Hur som helst så verkar han ganska upprörd. Det känns som att rutorna snart ska gå sönder.

Hoppas han lugnar ner sig lite under natten så att svärmor kan köra över bron imorgon och komma hit till Emma en stund. Jag tänkte ge mig ut på lite trevligheter. 

Nähe, fåren bräker. Nu vill dom hoppa över staketet...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar