söndag 8 december 2013

Zigge

Jag är verkligen kär. Det är som att ha fått en liten bebis igen. Lille Zigge. 
Han låg en timme och gosade i mitt knä nu ikväll. 
Gjorde ont i mitt hjärta att behöva lägga ut honom i buren. 
Lille plutten. Tänk om han fryser?

Den här lille kaninen kommer nog bli otroligt bortskämd med gos. 
Jag känner mig jättefjantig. Jag hade en tillgjord, barnslig röst när jag pratade med honom. 
-Kom här lille Zigge. Ja, lille Zigge så fin du e. Mmm. Så ja lille Zigge. 
Tilda tittade på mig och sa:
-Nu blir jag rädd. 

Hahaha.




Pratade med ungdomarna förut om hur jag kommer bli som farmor när dom får barn. Oj oj oj. Jag lär skämma bort och överösa med kärlek. 
Längtar faktiskt efter att bli farmor. 

Nja. Nu ljög jag lite. Farmor låter rätt gammalt. Visserligen hör jag dåligt, går lite stapligt, börjar få alldeles för mycket gråa hår och har skrynklig hud under hakan men det känns liksom inte riktigt som att jag är en farmor än. Farmor Malin. Njae, men jag vill gärna ha barnbarn. Fast nu kommer jag ha fullt upp med lille Zigge så det får nog dröja ett par år till iallafall. Hehe

Såg ni Solsidan nu ikväll? Jag skrattade så jag fick kramp. Dödens grupp. Hahaha
Fick ett sms av Helena efter programmet. Vi tänkte precis samma sak.
  Du har precis min humor gumman. Älskar't!

Nu har jag lagt mig. Känner mig lugn och harmonisk. Mår alltid bra när Patric sover hemma. Då känner jag mig hel. När båda barnen är nära. 
Jag hoppas på att kunna somna snabbt.  
Vill att det ska bli måndag.
Imorgon får jag träffa Lina igen. Min älskade lilla lillasyster. Hon som håller ihop familjen. Som alltid får alla att må bra. 

Emma gjorde en fin skylt till henne idag. Vi skulle ha mött upp vid tåget men det blev inte riktigt så. 
Vi hade fullt upp med vår nya familjemedlem. 
Och vi hinner träffa Lina. Nu är hon ju hemma igen. 







Imorgon är det en ny vecka igen. 
En vecka som jag tänker fylla med massa glädje och kärlek. 
Jag ska vara extra snäll emot andra och emot mig själv. 
Jag ska inte ha negativa tankar eller låta någon få glädjen att ta energi ifrån mig. 
Jag ska må bra helt enkelt. Alltid retar det nån. 






Tänk om alla kunde lära sig att respektera andra människor. Att sluta med smutskastning och förtal. Då skulle dom ju slippa titta sig efter axeln efter Karma. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar