torsdag 12 december 2013

Konstnär

Nu är det dags att släcka lampan och säga tack och gonatt till den här dagen. 
Det har varit en bra dag trots att jag inte är riktigt i form. 
Tinnitus som gör att jag får huvudvärk och så extra gungig och illamående.
Men jag mår ändå ganska bra. Har inte så mkt att klaga över. Finns dom som har det värre. 

Fick sms från en vän idag som frågade hur det var med mig. Med mig? Fråga hur jag mår, orka bry sig om mig när han själv strålas för en tumör i hjärnan.
Fin egenskap. Att kunna bry sig om andra trots att man själv har det jobbigt.

Jag känner att jag har gnällt tillräckligt. Det är inte synd om mig ... Jag mår bra. Eller jag är iallafall på väg att må bra. Jag mår bra men det ska bli bättre. 

Nu måste jag få tillbaka lite energi och jävlar anamma. 
Jag brukar inte tappa gnistan. Men jag har gjort det. Tyvärr. Fast, jag letar för fullt efter den. Jag ger inte upp. Ååå nää!

Har lite saker att se fram emot. Hoppas på att kunna genomföra dom bara. 
Men jag måste tänka att jag klarar det. Går det inte så nää då får vi ställa in helt enkelt.  

Nu är jag trött. Inte ens Mr Tinnitus kommer kunna hålla mig vaken. 

Kanske kommer däremot  Emma vakna. Hon hade feber nu ikväll. 38,4.
En kompis kom hit och lekte på em och jag tyckte Emma stundvis verkade hängig.  
När kompisen hade åkt hem la hon sig i soffan och var helt slut. 
Det var då jag märkte att hon hade feber. 

Imorgon är det Lucia. Emma vill inte vara med i Luciatåget i år. Lite trist tycker jag. Det är ju så fint. Men vi har inte tjatat. Det hon som måste ta det beslutet. Och nu behöver hon inte ens fundera om hon är på väg att bli sjuk. 

Hon var så rolig innan. 
Jag bad henne att plocka undan sina grejer. Sa till henne ett par gånger men inte hände. 
Sista gången jag sa till henne svarade hon:
-Jaaaa. Asså shit vad du tjatar. 

Hahahaha

Den där lilla fröken Unger. Man bör nog tänka lite på vad man säger för hon tar efter allt. Dock så svär hon inte. Skönt. 
Trots att jag är mästare i att använda fula ord så har vi aldrig hört henne säga nåt sånt. 

Jag tror vi har en framtida konstnär i familjen för hon är väldigt duktig på att rita.

 Hon är väldigt kreativ .Hon pysslar och grejar och har väldigt mycket fantasi. 
Igår tog hon en mönstrad muffinsform och satte över ett runt bord till sina smådockor så att det blev som en duk. 

Imorgon är det fredag igen. 
Helt sjukt vad veckorna går snabbt.

På lördag vankas det julfest här i byn. 
Det ser jag fram emot. Hoppas bara jag mår bra. Och att Emma inte är allt för sjuk. Hon ska sova hos mormor och morfar. 

Jag behöver gå på den där festen. Min kropp skriker efter partaj!

Gonatt













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar