onsdag 1 januari 2014

2014



Ett bra avslut på det gamla året och en bra start på det nya.

Gårdagen spenderades med vänner. Vi har en tradition att alltid fira nyår hos Fam Hultén där vi delar upp ansvaret och får olika saker tilldelade varje år. 
I år hade vi efterrätten som vår lott. 

Vi startade med lite skumpa och goda små aptitretare. 

Sen var det förrätt , en väldigt god asisatisk räkcoktail. 
Middag var älg, rödvinsås, potatis i ugn, god sallad och rabarberchutney. Behöver jag säga att det var magisk gott?
Och så vår efterrätt, fryst nougattårta med passionsfrukt 

Min älskade son och hans kompis kom även förbi en liten runda. 

Vi gick tipspromenad.Lekte andra lekar. Vi hade danstävling, dansa pausa, som lille Alexander hade ordnat och så spelade vi även bingo med barnen. Superkul. Familjen Unger dominerade och fick hämta många priser.

Vi tolvslaget var alla ute. Första året som barnen var vakna och såg fyrverkerierna. Efter tolvslaget somnade barnen och vi vuxna satt uppe och pratade en stund. Vi sov över där och jag tror vi sa gonatt runt 01.30. 

Den här dagen startade vi med mysigt soffhäng och frukost framför brasan. 

Nu är vi hemma igen och vi har bestämt oss för att ha en bara vara-dag. 
Underbart. 










































När vi kom hem släppte vi ute Zigge på golvet i köket. 
Vi slet ur våra sängkläder för att börja nya året med att bädda rent. 
Täckena låg på golvet i hallen. Redo för att tas ut på vädring. 
Plötsligt är Zigge borta. Vi ropar och letar. 
Hahaha då har han hoppat upp i högen av täcke och gömt sig där. 
Sötnöt. 




Jag är så där härligt slö idag. 
Tror dock jag ska försöka ge mig ut på en liten pw. 
Frisk luft kan ju aldrig skada. 

Ha en bra första dag på året. Det sägs ju att denna dagen ger en hint om hur resten av året ska bli. 
Så se till att njuta och må bra idag ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar