onsdag 22 januari 2014

Gnällfritt

God morgon. 
Klockan 05.50 vaknade jag och tänkte att det inte var nån idé att somna om för att klockan snart skulle ringa. 
Glädjerus genom kroppen när jag insåg att jag kunde somna om. Är ju ledig idag. 
Vaknade 8.15. Så nu sitter jag här framför Nyhetsmorgon. Frukost intagen. Knäcke med avokado. Tidningen läst. 
Nu njuter jag av lugnet och mitt kaffe. Bara jag vaken. Då passar jag på att ha fötterna på bordet. 
Jag som brukar gorma om att det inte ska vara fötter på bordet. 
Tur att ingen ser mig ;)


Emma är ledig idag. Vet inte vad vi ska hitta på. 
Bara vara hemma och slappa kanske. 

Idag har jag bestämt mig för att inte känna efter så mycket om hur jag mår. 
Att försöka att inte tänka på gunget eller tinnitusen. 
Det finns där. Vare sig jag vill eller inte. 
Allt går så mycket enklare om man försöker tänka positivt. 
Gnäll är så trist! 

Idag ska jag oxå välja strider med min dotter. Inget gnäll eller skäll. 
Igår var det alldeles för mycket sånt. Idag vill jag ha en lugn och harmonisk dag. ❤

Därför är den här muggen som pricken över i:et




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar