söndag 5 januari 2014

Envis

Alla som känner mig vet att jag är sjukt envis. Ibland lite för envis. 
Nu envisas jag med att komma igång med träningen igen. 
Alla muskler jag byggde upp är slappare nu än innan jag började träna. Jag vill bli fastare igen. 
Tänkte att jag skulle ha åkt till gymmet nu i em men kände mig rätt trött. Tänkte att jag skulle gå ut på en pw istället. Kom inte särskilt långt. 
Vände hem och var knappt iväg tio minuter. 
Alldeles för gungig. Kunde knappt gå rakt alls. Superläskigt. 
Gick rakt in till soffan och la mig. Jag som aldrig somnar på soffan hann knappt lägga mig ner innan jag hade somnat. 
Helt slut. 
Det har nog varit lite för mycket för mig senaste dagarna. 
Lattjoland. Många i rörelse och mycket stim. Puben. Hög ljudvolym och mycket folk.
Gäster igår. Visserligen satt vi bara och tog det lugnt men det är ändå mycket att hålla fokus på. 
Gäster idag. Oxå lugnt men, som sagt, jag måste ändå fokusera. 

Jag har så svårt att acceptera att jag inte är som vanligt än...

Nu ligger jag i ett bad. Ansiktsmask och hårinpackning. Resten av kvällen ska jag vara så ofokuserad som jag bara kan. 

Vi hade som sagt gäster här tidigare idag. Fam Weiss som bor i Sthlm var nere i Kalmar på besök. 
Mysig och enkel tillställning. Jag gjorde kladdkaka. Tillbehör var grädde, valnötter och bananer. 
Jag är inte världsbäst på att baka men det blev väldigt gott. 
Barnen lekte, klädde ut sig och gosade med Zigge. Underbara ungar. 
Jag glömde ta kort. Helt sjukt. Både igår kväll och idag har jag glömt ta kort. Vad händer? Är jag sjuk?

"Lånade" en bild från Petra. 
Petra hade med en väldigt trevlig goodiebag till mig. Vilken lycka. 
Emma fick en så himla fin tröja i present.
Fam Weiss flyttar snart till Australien. Jäklar vad kul för dom. Vilken upplevelse. Så modigt av dom att bara dra. Jag är avis. Vill oxå. Vilken tur att vi ska hälsa på dom. Wiihoooo! Längtar! 



Som sagt. Ikväll blir det film, grönsaker, dipp, soffan, filt och myskläder. Älskar't! 

Min vy från badet

Njuter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar