tisdag 21 januari 2014

Obalans i balansen

Matkoma, trött och dåsig (av åksjuktabletterna) ligger jag utslagen i soffan. Handboll på tv. Tydligen viktig match som vi var tvungna att kolla på. 
Tilda och jag är så lagom roade av detta men snälla som vi är så biter vi ihop och kollar. 
Underbart att ha ungdomarna hemma. Dom ska bo här nu tills dom åker till Thailand. 

Så fort jag tänker på att dom ska åka får jag panik. Är självklart superglad för deras skull. Vem skulle inte vilja resa runt i Thailand i 3 månader. Men...jag kommer sakna ihjäl mig.
 Det längsta jag har varit ifrån Patric är 2 veckor. 
Fatta hur länge 3 månader är??!!
Men det kommer gå snabbt. Eller hur? Jag kommer ju knappt hinna märka att dom är borta. (försöker lura mig själv).

Var på jobbet innan tuppen hade vaknat i morse. Gick ganska bra. Var tyvärr lite gungig. Har varit det hela dan och även lite lätt illamående. Så jag har knaprat åksjukepiller för att slippa krama toastolen. 

Imorgon är jag ledig. Emma oxå. Ser fram emot sovmorgon. Men då lär jag väl säkert vakna tidigt bara för det. 
Nästa gång jag jobbar är to em. 15-18
Inte särskilt jobbigt alls. 
Är ledig hela helgen. Och i helgen väntar trevligheter med eliten. Längtar!

Idag har jag träffat Helena. Vi grillade oss lite i solariet och tog en snabb fika. Börjar bli orolig för Helena. På den korta stunden vi sågs hann hon tappa bort sitt kontokort, gå till banken och spärra det, handla i en butik för att sen glömma kvar påsen där i butiken.  Hahaha virrpanna. Kan man bli senil vid 30-års ålder? 

Lillasyster Lina var här hos Emma medan jag gick till gymmet. Min balans är urusel och jag orkade knappt 2 km på bandet i dag heller. 
Jag trodde att balansen skulle bli bättre om jag övade på att gå på bandet men jag vet inte. Tycker det har blivit sämre. 
Jag kanske försöker för mycket?

Ikväll tänker jag inte försöka mig på nåt ansträngande alls mer än att hålla ögonen öppna en stund till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar