lördag 11 januari 2014

Motorsåg i örat

I dag har jag varit på gymmet en runda. Körde 25 min på bandet. Uppförsbacke, lagom tempo och hålla i mig så går det ganska bra. 

Körde några övningar men tar det väldigt  lugnt. 
Läkarens ord ekar i mitt huvud. 
Inte ta ut mig. 
Inte köra på i samma tempo som innan 
Tänk, jag lyssnar för en gångs skull. 
Med orden om hur påverkad hjärnan blir av att den får jobba extra hårt just nu fick mig faktiskt att tänka till. 
En propp i hjärnan är ju inget man skulle vilja råka ut för. 

Nu ligger jag i ett bad. Tända ljus.Njuter. Ser fram emot en soft lördagskväll. 
Skulle behöva ett glas vin tror jag. Så att jag fyllnar till lite och skiter i Mr Tinnitus jäkla oljud. 
Han har verkligen försökt reta upp mig idag men jag har kämpat emot. 

Skrev t o m en krönika under värsta "kriget" i örat. 
Lät som om nån körde motorsåg där inne. 

För övrigt så har det varit en lugn lördag. 
Sovmorgon. Frukost framför vinterstudion. På datorn. 


Lite lek med Emma och dockskåpet. 


Vi hämtade upp Meja som stannade på lite lunch och lek. 


Och nu ska vi snart laga mat. Potatis och palsternacka i ugnen. Pepparbiff och pepparsås. Mmmmmm....

Nää nu måste jag snart hoppa ur badet. Är alldeles skrynklig. Mer än vanligt. 
Men jag ligger nog kvar en liten stund till. Fick precis ett glas rött serverat. 
#baktanke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar