torsdag 16 januari 2014

Jag vill aldrig bli vuxen

Lämnade Emma på dagis i morse sen gick jag till gymmet. 2 km på bandet och ett par övningar sen fick jag gå hem och lägga mig och vila. Orkade inte ha Tvn på eller sitta vid datorn. Var bara tvungen att lägga mig och ha det helt tyst. 

Vilade lite, åt lunch och sen kände jag mig piggare. 
Hämtade Emma på dagis. Vi tog med kompisen Ebba hem. 
Dom lekte, åt pannkakor, spelade spel, gosade med kaninen och kollade på film. 
När dom satt och såg film hörde jag Ebba säga:
-Emma, killa mig på ryggen. 
Jag smög in och tittade och då satt dom där så söta tillsammans och Emma killade Ebba. 
Underbara ungar. ❤

Under tiden dom lekte så passade jag på att städa. 
Nu ikväll har vi bara tagit det lugnt. Ätit lite och kollat tv. Jag kommer fortsätta kvällen med att göra så lite som möjligt. 
Har huvudvärk och känner mig riktigt trött i både kropp och knopp. 

Hoppas på att vakna upp pigg och full av energi imorgon. Då är det ju fredag igen. 
Min krönika kommer imorgon. Handlar bl a om att jag skulle vilja kunna pausa livet i bland. Och spola fram och förbi när man har en dålig dag. 

Imorgon ska jag till ett jobb här i Lindsdal och hälsa på. Känns väldigt bra. Och spännande. 

Nu ska jag natta min dotter. 
Hon var lite ledsen förut. 
Emma började gråta och så sa hon:
-Jag vill aldrig bli vuxen mamma
-Jaså. Varför då?
-För jag vill inte ha det där som du har. 
-Som jag har. Vad menar du?
-Jag vill aldrig ha mens mamma. Därför vill jag inte bli vuxen. 

Lilla gumman. Hon funderar alldeles för mycket ❤

Jag vill heller inte bli "vuxen". Eller iallafall inte gammal. Jag kan fylla 40 men sen tänker jag sluta fylla år. 

Ha en härlig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar