onsdag 22 januari 2014

Tunnelbanan

I dag har jag varit ledig. Och oj vad jag har varit ledig. Myskläder på hela dagen.  Har knappt gjort nånting känns det som. Trots att jag faktiskt hunnit med en hel del. 

Mamma var här en runda på en kaffe.  Och så visade vi vart mat till Zigge finns och grejer till buren mm. Mamma ska ta hand om honom när vi åker till Sthlm. 
Ungdomarna är visserligen hemma men jag misstänker att dom inte vill skyffla bajs från buren. 

Emma ville ut och cykla så då gjorde vi det en runda. 
Men annars har vi bara varit inne och myst hela dagen. 
Pärlat klart en gigantisk pärlplatta har vi gjort och nu är jag riktigt less på pärlor. 





Jag har tagit hand om mina orkidéer och alla har fått vattenbad. 

Jag har skrivit en krönika. 
Städat ur och rensat skafferiet. 

Lagat middag och ätit tillsammans med ungdomarna. Ikväll blev det omelett med kalkon, lök, färsk chili och lite grönsaker i. Och så sallad till det. 
Enkelt och gott. 
Men tydligen var det inte tillräckligt för mig för jag är hungrig igen. 
Ska nog lyxa till det med te och knäckemacka om en stund. 

Jag har inte varit sur, arg eller irriterad en enda gång idag. Inte Emma heller. 
Känns oehört skönt. 


Jag kollar på programmet Tunnelbanan nu och längtar väldigt mycket till Stockholm. 
Snart är jag där igen...lovely ❤
Stockholm. Mitt andra hem. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar