torsdag 9 januari 2014

Rutiner

I dag ställde vi klockan så att vi skulle komma upp i någorlunda tid. 
Vi vaknade vid 9 men vi låg kvar länge i sängen. 
Körde en lek med Emma. Man säger nåt man tänker på. En bokstav i taget så att hon får sätta ihop bokstäverna och komma på ordet/vad det är man tänker på. 
Hon har blivit väldigt duktig på bokstäver den här lilla tjejen. 

Frukosten är intagen. Emma pärlar. 
Vi kör en soft förmiddag. Sen efter lunch tänkte vi åka in till stan och ta en fika. 
I eftermiddag tänkte jag ta en tripp till gymmet. 

Vi ringde dagis och bestämde tider för Emma i nästa vecka. 
På måndag är det tillbaka till vardagen igen. 

Ska bli skönt med rutiner igen. 
Kom på att det kanske finns en anledning till att jag jag varit extra gungig senaste tiden.
Alla dessa helgdagar, kalas ,tillställningar, sena kvällar, sovmorgon och ätit på konstiga tider är inte bra för mig. 
Inte en längre tid. 
Med den här sjukdomen är det viktigt med bra mat, sömn och rutiner. 
Så det ska bli spännande att se vad jag, som är nattarbetare egentligen, kommer kunna få för jobb i kommunen så småningom. Oregelbundna arbetstider rekommenderas inte. 

Jag vill helst börja jobba nu. Så less på den här skiten. Vill göra nåt. Ruttnar bort här hemma. Och familjen börjar nog bli riktigt less på att ha mig klättrandes på väggarna här hemma. 
Jag har nästan börjat få samma symtom som när man har panikångest. Får hjärtklappning, blir gungig, svettas,får huvudvärk och tappar ord så fort jag är bland folk ( mycket folk ) och det är för stimmigt och rörigt. Det känns som att jag inte får luft. 

Imorgon får jag veta om jag ska ta en spruta till eller inte. Hjälp! Nervös. 
Jag vill verkligen inte. Vi ska göra hörseltest, några balanstester mm. 
Säger hon att det blir en spruta till så kommer jag att börja gråta. 

Men...idag ska jag vara glad. Imorgon är en annan dag. 
Och...det finns dom som har det värre. Mycket värre. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar