måndag 13 januari 2014

Kallt

Å fy bubblan vad kallt. -8  Oliiiiidligt. 
Idag blir det istappar "down there" om man inte klär på sig ordentligt. Brrrrr
Hur är det möjligt att det kan bli så kallt så snabbt. 
Var ju plusgrader igår förmiddag?!

Sitter vid köksbordet. Sockarna på, extra kofta, tända ljus....hackar ändå tänder. 
Nää hu. Det här är inte min årstid. Bort, bort, bort!

Fast ok. Lite fint är det väl när solen skiner och snön glimmar. 
Men några grader varmare tack så man slipper att frysa ihjäl. 

Måndag. Sovit dåligt inatt. Tinnitus. Känner mig ur form. Huvudet känns som ett vakuum. 
Vet knappt om jag är vaken eller sover?!

Kaffe, kaffe, kaffe. 

Snart få skjuts till sjukgymnasten som ska prova ut nåt skydd för armbågen jag slog i då jag föll senaste ( förhoppningsvis) sista gången.
Är fortfarande öm i armbågen. Har svårt att sträcka ut den rakt. Känner inte vänster lillfinger. Bara stickningar. 
Störs inte så mycket av det. Men tydligen så är det inte bra att gå så. Så ja då får man väl göra som dom säger. 
Tittade på bilder i mobilen. Inte konstigt att det gjorde ont. 


Min armbåge brukar vara spetsig. Den var som en boll. 

Men jäklar vad skönt det är att slippa dropattacks. 
Slippa den där ständiga rädslan om att falla. Var? När? Hur? 

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe. Vakna till liv. Gosa med kanin. Sen gå ut och frysa ihjäl. 
Hepp hepp



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar